Kantine

De kantine van Hercules is een belangrijke ontmoetingsplaats voor alle leden, ouders, sponsors, vrijwilligers, familie en vrienden. Ten minste een half uur voor aanvang van alle wedstrijden is de kantine geopend voor consumpties om de wedstrijd voor te bespreken of gewoon gezellig te wachten op wat er komen gaat in de zaal of op het veld.  Er is altijd barpersoneel aanwezig om je van dienst te zijn.

Taken 

Omdat het draaiende houden van de kantine best veel werk met zich meebrengt zijn er een relatief groot aantal vrijwilligerstaken waar we mensen voor nodig hebben. Hieronder een overzicht.

  1. Alle ouders van jeugdspelers en spelers vanaf de A-jeugd en hoger worden ingedeeld om bardienst te draaien. Dit een ‘verplicht’ onderdeel, hiervoor hoeft u zich niet op te geven. Het rooster voor deze diensten wordt op de website gepubliceerd. Vanaf het seizoen 2018-2019 zal het rooster via Sportlink worden gemaakt. De uitnodiging krijgt u via de mail. Indien u op de ingeroosterde datum bent verhinderd, dan gaan we ervan uit dat u zelf voor vervanging zorgt en dit doorgeeft aan Diana de Jong (zie commissieleden).
  2. Voor zowel het openen als het sluiten van de kantine is er een groep barbegeleiders. Deze begeleiders zorgen voor zaken als: openen/sluiten, begeleiden ingedeelde ouders en alle zaken rondom de kassa.
  3. Na de wedstrijden op zaterdagavond wil het nog wel eens gezellig worden in de kantine. Ook dit wordt mogelijk gemaakt door vrijwilligers. Uit ervaring kunnen we zeggen dat het achter de bar net zo gezellig is als ervoor.
  4. Tijdens het seizoen worden er leuke feesten georganiseerd in de kantine. Evenals bij de ‘zaterdagavond-bardiensten’ zijn ook hier weer genoeg handjes nodig.
  5. Voor schoonmaak- en herstelwerkzaamheden is een ploeg vrijwilligers gevonden die één keer per maand op donderdagavond (rond de 20ste ) hun steentje bijdragen. De groep is zo ingedeeld dat iedere vrijwilliger maximaal eens in de 2 maanden aan de beurt komt.

Leden van de kantinecommissie

Gerard van CalsterenAlgemeen aanspreekpunt kantine
Gerard coördineert de inkoop, zorgt voor de onderhoud van apparatuur, de communicatie met de overige commissie leden en het bestuur. Is tevens het algemeen aanspreekpunt voor zaken met betrekking tot de kantine.
E-mail: Gerard   –  Mobiel: 06-48939669

 

Sylvia Bakker Coördinator externe contacten
Sylvia verzorgt de externe contacten met de BSO (huurder van onze kantine) en de gemeente. Ook voor afspraken voor het huren van de kantine voor bijvoorbeeld een feest kunt u prima bij haar terecht.
E-mail: Sylvia  –  Mobiel:  06-46380565

 

Diana de JongCoördinator rooster barbegeleiders en kantinediensten
Diana maakt het rooster voor alle kantinediensten. Heeft u een dienst geruild of wilt u meedoen als kantine begeleider, laat het haar weten!
E-mail: Diana

André van der HoevenCoördinator klus- en schoonmaakteam
André werkt enthousiast mee als barbegeleider en draait op zaterdagavonden bardiensten. Daarnaast heeft hij een aantal seizoenen geleden de coördinatie van het schoonmaak- en klusteam op zich genomen. Heeft u twee rechterhanden en/of houdt u van schoonmaken, neem dan contact op met André. Hij roostert u graag in.
E-mail: Andre