Q&A Ledenapplicatie

Heb je vragen over het invoeren van een bardienst of een andere verenigingstaak, check dan eerst even onderstaande Q&A. Kom je er echt niet uit, mail dan naar vrijwilligers@hercules-handbal.nl en dan proberen wij z.s.m. even contact met je op te nemen.


  1. Waarom hebben we een nieuw vrijwilligersmanagementsysteem?

In voorgaande seizoenen liep de planning van verenigingstaken niet altijd soepel, waardoor sommige leden meer taken oppakten dan anderen. Met de nieuwe applicatie kan iedereen nu zelf gemakkelijk kiezen wanneer het beste uitkomt om een taak op zich te nemen. Dit zorgt voor een eerlijke verdeling, transparantie en meer flexibiliteit voor alle leden. Zo dragen we samen bij aan een goed draaiende vereniging, op een manier die hopelijk voor iedereen werkt.

 

  1. Ik kan niet inloggen. Hoe komt dit?

Sommige ouders ervaren problemen met inloggen. Dit komt doordat het systeem gebruik maakt van het hoofd-e-mailadres van het lid in Sportlink, wat vaak het e-mailadres van het kind is. Op dit moment is inloggen met het e-mailadres van ouders nog niet mogelijk. De systeembeheerders zijn bezig met een doorontwikkeling, zodat er ook op het mail adres van ouders kan worden ingelogd, dit is echter nog een toekomstbeeld. Gebruik voor nu dus het e-mailadres van het lid.

Daarna volgt u de volgende stappen:

  1. Ga naar rksvhercules.nl
  2. Vul het e-mailadres in dat is gekoppeld aan jouw Sportlink account.
  3. Je ontvangt een e-mail om in te loggen.
  4. In de e-mail klik je op de knop om in te loggen, er opent een nieuw browservenster.
  5. Indien er meerdere accounts zijn gekoppeld aan jouw e-mailadres, kun je kiezen met welk account je wilt inloggen.
  6. Je bent ingelogd en kunt nu gebruikmaken van de ledenapplicatie.

 

  1. Ik plan graag vooruit, kan ik mij ook vast voor bardiensten in januari inschrijven?

We zijn de applicatie momenteel aan het testen. Als het systeem goed werkt en positief ontvangen wordt, kun je je straks voor bardiensten tot het einde van het seizoen inschrijven.

 

  1. Wat als mijn bardienst niet matcht met de wedstrijd van mijn kind? Moet ik dan extra naar de club komen?

Het doel is dat je zelf kiest wanneer een bardienst goed uitkomt, bijvoorbeeld tijdens of rondom de wedstrijd van je kind. De kantine is altijd open bij wedstrijden, dus er zou een goede match moeten zijn. Je hoeft hier dus niet per se extra voor naar Hercules te komen. Zorg dat je op tijd inplant, anders kan iemand anders de dienst van jouw team al hebben ingevuld!

 

  1. Tellen eerder gedraaide bardiensten mee voor mijn puntenoverzicht?

Ja! Alle bardiensten vanaf september 2024 tellen mee. Omdat we in oktober zijn gestart met dit systeem, kunnen eerdere diensten nog niet zichtbaar zijn, maar we zorgen dat alles voor eind december 2024 is bijgewerkt.

 

  1. Tellen wedstrijden die ik dit seizoen heb gefloten mee voor mijn puntenoverzicht?

Ja! Alle gefloten wedstrijden vanaf september 2024 worden meegenomen. Net als bij bardiensten kan het zijn dat eerdere wedstrijden nog niet zichtbaar zijn, maar deze worden voor eind december 2024 toegevoegd.

 

  1. Telt het zitten achter de wedstrijdtafel mee voor mijn puntenoverzicht?

Nee, dit wordt gezien als een teamtaak, net als rijden naar uitwedstrijden of het wassen van teamshirts. Deze taken tellen niet mee voor het verenigingspuntenoverzicht.

 

  1. Mijn vraag staat hier niet bij. Wat moet ik doen?

Heb je nog vragen of opmerkingen? Laat het ons weten via vrijwilligers@hercules-handbal.nl. Het inrichten van de applicatie wordt ook door vrijwilligers gedaan, dus het kan even duren voordat alle functies optimaal werken. We doen ons best om alles zo snel mogelijk voor jullie te regelen en staan open voor feedback!

 

Succes met het inplannen en veel plezier tijdens je verenigingstaak.

Groetjes van de vrijwilligerscommissie