Dat het met de talentontwikkeling wel goed zit in deze regio blijkt wel uit de selectie van verschillende spelers voor de nationale selecties. Bondscoach Staffan Olsson heeft voor een trainingsstage op 16 en 17 maart voor de Development Group van Oranje de volgende spelers uitgenodigd: Sil Klompé en Marijn van de Ree (beiden van WHC/Hercules).

Ook Twan Klompé (Volendam), Jens Dijkstra (Hubo Handbal), Hendrik Pantel (HSG Wetzlar) en Mitchel Luijten (Houten) zijn geselecteerd en oorspronkelijk uit deze regio afkomstig.

Voor Jong Oranje Onder 20 jaar heeft bondscoach Céline Michielsen de volgende spelers uitgenodigd voor de interlands tegen België en Luxemburg op 21 maart in Hasselt: Sil Klompé, Sten Maas, Mauro van der Wiel (allen WHC/Hercules) en Daan van Vliet (HBW Balingen).

AD SPORT/PETER LOTMAN


Klik op de convocaties voor het origineel in PDF